Wednesday, November 29, 2006

Tack American Heart Association

Det började i torsdags. Jag mådde lite illa. Wow! tänkte mina välutvecklade hypokondrihjärnceller, nu ska vi börja gnugga våra grå kroppar mot varandra. Illamåendet fortsatte över helgen och har sträckt sig ända till idag, onsdag. I ett desperat försök att dämpa det exponentiellt ökande energiflödet från hypokondrihjältarna satte de mer realistiska hjärncellerna igång att gnugga frenetiskt någon gång på eftermiddagen idag och det resulterade i att jag åt en portion gröt, utan det vanliga hackade äpplet som komplement. Ahh, det kändes bättre. Mina trogna, logiska små grå tycktes ha klarat det för en gångs skull. Men ack, när de passade på att vila en stund, helt utmattade efter denna pärs, klämer sig ett brev igenom springan mellan dörren och golvet. Hm, från American Heart Association, vad kan de vilja mig? Inuti kuvertet hittar jag något som ser ut som ett inbetalningskort. Sådana har jag dock för länge sedan lärt mig att ignorera och jag får istället upp ett litet kort med punkter som väcker mitt intresse.
Heart attack warning signs
Some heart attacks are sudden and intense, but most heart attacks start slowly, with mild pain or discomfort. Here are signs that can mean a heart attack is happening:
  • Chest discomfort. Most heart attacks involve discomfort in the center of the chest that lasts more than a few minutes, or that goes away and come back. It can feel like uncomfortable pressure, squeezing, fullness or pain. (spritt)
  • Discomfort in other areas of the upper body. Symptoms can include pain or discomfort in one or both arms, the back, neck, jaw or stomach. (gnugg gnugg)
  • Shortness of breath. This feeling often comes along with chest discomfort. But it can occur before the chest discomfort. (gnuggandet tilltar - har jag inte lite..?)
  • Other signs. These may include breaking out in a cold sweat, nausea or lightheadedness. (men, herregud!)

Jag vill avsluta med att sända ett stort varmt tack till American Heart Association.

1 comment:

Unknown said...

aaah va billigt! "vi skriver så diffust som möjligt, så att så många som det bara går kan få för sig att de eventuellt, kanske, möjligtvis skulle kunna vara drabbad!"
sjukt smart. och mycket cashflow!
ungefär som aftonbladets löp! dold dödssjukdom, så vet du om du är drabbad.... typ
lita på en vis (iaf när det gäller sånt här!) vän: sluta oroa sig kära du! förresten, ett glas vin är bra för kärlen vettu! :-D
puss