Tuesday, November 28, 2006

Kort om Thanksgiving

  • Öde. Alla tar chansen och sticker redan tisdag kväll fastän Thanksgiving är på torsdag.
  • Stor högtid. Jag kan säkerligen räkna till fyra människor som var förbryllade över att jag inte skulle åka hem till Sweden.
  • Inga Calmunderingar så långt ögat nådde på campus under helgen. Det enda som skådades var utbytesstudenter som förvirrat kliade sig i huvudet utanför det låsta biblioteket.
  • Thanksgivingmiddag med mycket kalkon = kanon.
  • Till lite gitarrspel fick jag återigen känna mig som en bortglömd medlem av Beatles = kanon.
  • Kände mig sjuk och ynklig fredag och lördag = kalkon
  • Kände mig sjuk och ynklig fredag och lördag med Ben&Jerry's och South Park = klar förbättring av lägesrapporten under föregående punkt.
  • Den nya veckan startades med högt tempo och en svängig Jazzkonsert på International House samt två hoppingivande citat från mina matteprofessorer:

1. Ok, welcome back from the break. Now it's time for eh... eh... the last push. (Calculus)

2. It looks complicated, but at least we have a solution. (Linjär algebra)

1 comment:

Anonymous said...

näeee, för i Sweden är det ju jul man åker hem till...daaaaah! hehe puss på dej min lilla älskling!!