Tuesday, October 24, 2006

Rädda joppe

Hört på en extraföreläsning för dem som inte riktigt hänger med i linjär algebra:

"For those of you who can't come to the review session friday evening, I'll probably be home the whole night. Making pot-cakes."

Samma morgon hade jag skrivit det sista ordet på min mid-term i South Park-kursen. Uppgiften var, ordagrant citerad:

"..to come up with a completely and utterly fucked-up and ridiculous viewpoint, and passionately defend it with any and all logic and/or made-up facts you can come up with."

Jag drev, under namnet Michael och med stämpeln Republikan i pannan, tesen att professorerna, med deras brist på objektivitet samt deras många gånger oerhört liberala attityd till tillvaron, utgjorde ett dåligt inflytande på studenterna och att detta var något som i längden inte bara var skadligt för den enskilda studenten, utan även för samhället i stort. Innan jag avslöjar överskriften på detta mästerverk uppmuntrar jag er alla till att än en gång läsa vad det var vi egentligen hade i uppgift (se fetstilt citat ovan).
Ok, här kommer överskriften:

"Do you want to have a drug-addicted Democrat in your family?"

No comments: