Monday, June 11, 2007

Med boken framför ögonen

Virtanens bok har faktiskt fångat mig. Om inte mellan bladen så har den i alla fall lagt ett nät över mina tankar. Jag har länge varit sugen på att skriva en bok, men har haft problem med att hitta ett intressant innehåll att placera i en sådan. Efter att min blogg fötts förra hösten bubblade mitt undermedvetna upp till ytan en gång och jag såg att jag kanske kunde använda blogginläggen som material till memoarer, eller kanske en hel fantasihistoria. Nu vet jag att det går att bara klippa ut inläggen och klistra på dem på papper för att sälja böcker till sådana som mig. Tyvärr kan jag misstänka att det även krävs en bakgrund som en ganska intressant och relativt känd personlighet för att detta ska lyckas. Det är inte utan att jag ska börja arbeta för detta redan idag.

1 comment:

Anonymous said...

Vilket sammanträffande! Jag började läsa den i morse vid poolen. Vet inte vad jag tycker, men jag vet att din bok skulle bli väldigt mkt bättre i vilket fall. Utan kändisstatus. Räcker inte popcorn-status? // Mary