Wednesday, February 21, 2007

Därför dricker jag latte, anledning nummer ett (men en tillfällig sådan, den riktiga anledningen kommer senare i serien)

Jaha, så har kontraktet med vår internetleverantör upphört att gälla. Eftersom min rumskamrat, som för övrigt bott i lägenheten i två och ett halv år, inte har en aning om vilket bolag de hade förut eller var man bäst letar efter ett är det på fixarfronten intet nytt och det lär dröja minst en vecka innan en ny anslutning är upprättad. Och ja, jag har frånsagt mig allt ansvar från fixandet med hänvisning till att jag 1. är tjej, 2. är svensk och 3. jag har färgat håret brunt och kommer antagligen bli lurad. En fjärde anledning jag är mer diskret om att jag är ganska upptagen till skillnad från min rumskompis som mest läser filosofi.
I alla fall gör detta internetfria tillstånd att jag numera spenderar mycket tid och inte lika mycket pengar som tid på caféer. Här i Berkeley går det nämligen bra att slå sig ner på vilket café som helst, ta en kopp kaffe och sitta i flera timmar till alla icke-studerandes stora förtret. Om man som jag, skäms mest hela tiden, går det även bra att sitta och smutta på sin kopp i evighet. Vi kaffedrickare vet ju dock att kaffe tenderar att smaka en smula sämre iskallt, men lite bättre med mjölk i. Därav den stora latten som står bredvid datorn och försvinner med hastigheten en kubikcentimeter i timmen.

No comments: