Tuesday, April 03, 2007

Om att hitta sig själv

Alla kämpar vi med att hitta oss själva och nog trodde jag allt att jag efter 24 år var en kvalificerad mig själv. Det kommer dock stunder i mitt liv då jag verkligen tvivlar på att det 'jag' jag lever med verkligen är jag och efter att ha återupptagit studierna i statsvetenskap har det blivit ännu värre. Tidigare tyckte jag mig kunna stämpla ekonom i pannan och stolt bära denna text som en adekvat innehållsdeklaration. Nu vet jag inte om det stämmer och det sista jag vill är att bedriva någon typ av falsk marknadsföring.

Den senaste tiden har jag letat efter mig själv lite överallt och när jag kom till San Diego's Wildlife Park förra veckan gjorde jag ånyo ett desperat, men tappert försök att hitta någon/något att förlika mig med.



Detta känns ganska bra.

...eller är jag inte en markatta i alla fall?



Det är ju i alla fall en innehållsdeklaration som kan stämma.

Ett annat förslag är sjöstjärna:

"Platt, taggig, och rödfläckig".

(tack för förslaget, Daniel).

Vad tycker ni att jag ska välja, ni som påstår att ni känner mig?

2 comments:

Anonymous said...

jag tycker att du kan välja markatta...eller göra ett nytt försök med ekonom!
du är så bäst! massa pyysssar från lillasyster

Anonymous said...

Ekonom? Huvaligen! En sån kan du ju inte vara heller. Då tycker jag nog att Markatta är bättre trots allt...

;)