Thursday, March 15, 2007

Vad gör vi i Berkeley när det regnar? Inte handlar det om allmänbildning i alla fall.

Under den tid vi befann oss i St Barbara hann jag även smått bekanta mig med tre koreanska tjejer. När de fick veta att jag studerade på Berkeley spärrade de upp ögonen och frågade om det var så att studenter på Berkeley studerar mer än studenter på andra orter samt om det var sant att de är smartare.
Samtidigt som jag tittade på alla surfingbrädor och duuuudes skakade jag övertygande på huvudet och viftde bort påståendet med ett leende Nej, så är det verkligen inte. Det kan jag aldrig tänka mig.
I det fall mitt svar inte var övertygande nog undanröjde jag lite senare alla eventuella tvivel i ett försök att åstadkomma lite trevligt kallprat med en av tjejerna. Jaha, Korea, då är du från… börjar jag försiktigt när en plötslig bläcka uppstår och jag finner mig olidolidoffande med ett roulettbord i rött och vitt snurrande framför mina ögon. Det stannar på rött: Nordkorea? En mer förskräckt min än den hon gav mig kan vara svårare att hitta än en nål, nedstucken i gräsmattan bredvid ett flygfält med huvudet målat i gräsgrönt.

3 comments:

Anonymous said...

Ha ha ha ha ha ha ha ha ha! Du är för djävla bra, fortsätt att fortsätta!

Anonymous said...

grattis på födelsedagen bruden!
hoppas allt är bra och att det slutar regna någon gång. det är vår här i amsterdam, men det är lite som sverige-vår; folk ser solen, klär av sig och sitter på uteserveringar och hackar tänder... italienaren på mitt jobb skrattar åt oss.
kram!

Anonymous said...

men maria!!
love